Ministerul Educaţiei Naţionale transmite, într-un comunicat, că modalitatea de evaluare a lucrărilor la examenul de Bacalaureat nu va suferi modificări în 2020.
Lucrările vor fi corectate tot în sistem încrucişat, în centre din alte judeţe.
”Referitor la informaţiile eronate vehiculate în spaţiul public cu privire la modalitatea de evaluare a lucrărilor şi a soluţionării contestaţiilor în cadrul examenului naţional de Bacalaureat 2020, Ministerul Educaţiei Naţionale face următoarele precizări, menite să informeze corect opinia publică: Modalitatea de evaluare a lucrărilor scrise şi de soluţionare a contestaţiilor în sesiunile examenului naţional de Bacalaureat din anul 2020 va fi aceeaşi ca în sesiunile anterioare”, precizează comunicatul MEN.
”Pentru anumite discipline care se predau numai în anumite judeţe (cazul limbilor materne turcă şi croată, predate doar în judeţul Constanţa, respective Caraş-Severin), chiar dacă lucrările scrise au fost transmise spre evaluare în alte judeţe, a fost necesar ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi profesori evaluatori din aceleaşi judeţe din care proveneau lucrările scrise. În concluzie, excepţia de la regulă are incidenţă strict limitată la aceste situaţii”, adaugă ministerul.
Potrivit insituției, întrucât nu se poate face întotdeauna repartizarea strict echilibrată a lucrărilor scrise, ca urmare a evaluării încrucişate între judeţe a lucrărilor scrise, pot apărea situaţii în care, în judeţe cu număr mic de elevi, să fie transmise spre evaluare lucrări scrise din judeţe cu număr mare de elevi.
”În aceste condiţii, dar luând în calcul şi faptul că legislaţia în vigoare nu prevede obligativitatea cadrelor didactice de a participa la evaluarea lucrărilor scrise în cadrul examenelor naţionale (Bacalaureat, Titularizare, Definitivat etc.) şi nici la cursuri de formare, se impune, pentru cazurile anterior menţionate, ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi şi profesori evaluatori care nu au finalizat cursuri de formare în domeniul evaluării”, conchide comunicatul MEN.