O altă față a campaniei electorale: partidele au cheltuit milioane de lei pentru a se promova online, pe Facebook și Google. AUR, condus de George Simion, conduce topul cu 1,2 milioane de lei cheltuiți în ultimele 3 luni pe reclame online – potrivit unei analize a Expert Forum. Urmează PSD și PNL.
În ultimele trei luni, partidele au cheltuit, în total, pentru promovare pe Facebook 5 milioane de lei. Din această sumă, 1,2 milioane de lei a cheltuit AUR, apoi PSD 880 de mii de lei, PNL 810 mii de lei, USR 640 de mii de lei si UDMR 170 de mii de lei.
Tot AUR rămâne pe primul loc și la numărul de reclame: peste 7 mii de reclame.
Pe locul 2, dar mult în urmă sunt PNL și PSD fiecare cu peste 2 mii de reclame, iar apoi UDMR și USR cu aproape o mie de reclame.
În ceea ce privește promovarea prin Google, partidele au plătit în total 1,7 milioane de lei. La acest capitol, pe primul loc se află PSD, urmat de USR si apoi PNL.
Până în luna octombrie, Autoritatea Electorală Permanentă a virat către partide 264 de milioane de lei, bani care au fost folosiți pentru presă, propagandă, consultanță politică și „activități cu caracter electoral”.
Sursa foto: Shutterstock