Guvernul a aprobat astăzi, 8 decembrie 2016, printr-o hotărâre, indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou. Licitația pentru realizarea acestui proiect de infrastructură va fi lansată la începutul lui 2017. Lucrările ar putea începe efectiv în a doua jumătate a anului viitor, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Bușe. Vor dura 4 ani, adică până în 2021.
Costurile estimate se ridică la 5,9 miliarde de lei, TVA inclus. Parțial, proiectul va fi finanțat de o agenție japoneză.
Magistrala 6 extinde rețeaua din stația 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă București pe o lungime de 14,2 km și cu o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră. Asigură astfel legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Traseul va avea 12 stații:
- Staţia Pajura – în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.
- Stația Expoziţiei – în proximitatea complexului expozițional Romexpo
- Stația Piața Montreal – de-a lungul Bulevardului Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Național București-Ploiești către Bulevardul Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere.
- Stația Gara Băneasa – adiacent Drumului Național București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa.
- Stația Aeroportul Băneasa – adiacent Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa.
- Stația Tokyo – de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.
- Stația Washington – adiacent Drumului Național București – Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.
- Stația Paris – de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles
- Stația Bruxelles – de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, la Nord de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni.
- Stația Otopeni – în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecție cu strada 23 August.
- Stația Ion I. C. Brătianu – în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu.
- Stația Aeroportul Otopeni – sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă Otopeni.
Această magistrală va permite legarea directă între Gara de Nord și Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.
De asemenea, va putea fi asigurat accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Basarab 1-2.