Cei mai supărați sunt motocicliștii, care nu înțeleg de ce și vehiculele pe două roți sunt incluse pe listă.
Interdicțiile intră în vigoare în trei etape, începând de anul acesta și până în 2020. Astfel, de la 1 iulie, nu mai au voie să intre în oraș cele mai poluante camioane, autoturisme și motociclete. E vorba în special de vehicule Non Euro și Euro 1, înmatriculate înainte de 1 ianuarie 1997.
Primarul Parisului, Anne Hidalgo promite reduceri la abonamentele de transport în comun și, în unele cazuri, gratuitate timp de un an, dar și prețuri mai mici la închirierea bicicletelor. În plus, francezii care își cumpără o mașină electrică nouă, primesc o reducere de până la 9.000 de euro la achiziționarea vehiculului nepoluant.
Părerile francezilor sunt împărțite. Unii dintre ei sunt încrezători că măsurile luate vor face ca aerul din capitala Franței să fie mai curat. Alții, se plâng că metroul și autobuzele vor fi din ce în ce mai aglomerate, iar cei care au copii sau locuiesc în afara Parisului vor avea cel mai mult de suferit. Motocicliștii nu înțeleg de ce și vehiculele pe două roți sunt incluse în planul de reducere a poluării, din moment ce consumă puțin și în foarte multe orașe europene, ele reprezintă o soluție pentru evitarea blocajelor din trafic.