Acţiunile gigantului Meta au scăzut cu aproximativ 20%, miercuri, după ce compania americană a anunţat că veniturile sale din reclame vor crește mult sub aşteptări.
În ultimul trimestru al anului trecut, platforma a avut 1,929 miliarde de utilizatori, în scădere pentru prima dată. Totodată, aplicaţia Facebook a pierdut în ultimele trei luni un milion de utilizatori activi zilnic în SUA.
Publicul se îndreaptă spre concurenți precum TikTok, iar companiile care se promovează pe Facebook sau Instagram sau își reduc bugetele de marketing, relatează BBC.
Director al Meta, gigantul care reunește Facebook, WhatsApp și Instagram, americanul Mark Zuckerberg a estimat o creșterea de doar 3% în primele trei luni ale anului 2022, mult sub ritmul său istoric. Profiturile sunt încercate și de investițiile enorme în proiecte axate pe realitatea virtuală.
Pus sub semnul întrebării este și pariul lui Mark Zuckerberg pe așa-numitul “Metaverse”, o lume paralelă în care oamenii să se poată comunica, lucra și juca într-un mediu virtual.
Analiștii se așteptau ca Meta să raporteze cifre solide, după ce proprietarul Google, compania Alphabet, și-a împărtășit rezultatele financiare. Principalul motor al căutărilor online, care se bazează și pe publicitate, estimează venituri și profituri de peste 30%.