Confidenţialitate


Marinescu, despre controversatul regulament european pentru camionagii: Dezavantajează companiile de transport de la frontiera externă a UE


Marinescu, despre controversatul regulament european pentru camionagii: Dezavantajează companiile de transport de la frontiera externă a UE

Un pachet controversat de legi care vizează activitatea transportatorilor va ajunge, luna viitoare, la vot final în plenul Parlamentului European.

Legea a fost inițiată pentru a elimina diferențe de plata între șoferii din vest si cei din țările estice ale Uniunii Europene.

Comisiile de specialitate au adoptat, săptămâna aceasta, ultimele modificări.

Europarlamentarii români, bulgari, polonezi și cei din țările baltice au votat împotrivă.

“S-a marșat foarte tare pe îmbunătățirea situație sociale a șoferilor, s-a profitat despre această campanie, și s-au introdus alte prevederi, care dezavantajează companiile de transport de la frontiera externă a UE. Prevederile acestea încalcă libertăți fundamentale ale Uniunii, [anume] libertatea de circulație a forței de muncă, libertatea de circulație a serviciilor și reguli ale pieței interne”, a explicat – pentru Europa FM – eurodeputatul Marian Jean Marinescu (PPE).

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

În Parlamentul European, aceste regulamente au o lungă istorie de respingeri în plen si de discutii în comisiile de specialitate.

De această dată, însă, există o majoritate pentru vot final.

Este posibil, totuși, ca unele dintre aceste prevederi să fie atacate la Curtea Europeană de Justiție, adaugă Marian Jean Marinescu.

“S-a marșat foarte mult pe ideea că șoferii din Est creează o competiție neloială, pentru că au un salariu mai mic. Atunci, s-au introdus niște noi reguli. Șoferii pot să aibă salariul de acasă doar pentru o operațiune dintr-un stat într-altul și atât. În rest, dacă se opresc de două ori pe drum, să descarce marfă, atunci intră în acel sistem de plată cu salariul din fiecare stat membru. Camioanele sunt obligate să se întoarcă acasă, la 8 săptămâni, indiferent dacă au sau n-au marfă. Asta este evident o formă de protecționism, adică de scos de pe piață alte firme”, a explicat – pentru Europa FM –

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

 


Ultimele stiri
Studiu: Șase din zece români declară că depășesc bugetul alocat pentru Sărbători. Generația care economisește mai mult |…

Tradiții de Crăciun în Maramureș: Brondoșii de Cavnic, obicei unic în țară, prin care sunt alungate spiritele rele…

STUDIU: De sărbători, Generația Z preferă momente autentice alături de familie și prieteni | AUDIO

Colindul dubaşilor, unul din cele mai vechi obiceiuri de Crăciun din Banat | AUDIO

Cele mai bune filme pe care să le vezi de Crăciun | VIDEO

În Bucovina, măștile populare animă aproape toate obiceiurile de iarnă

Obiceiuri de Crăciun în Muntenia. Brezaia și jocul ursului

Obiceiuri de Crăciun, în Moldova. Îmblânzirea anului ce vine și a „Urșilor de la Comănești”. Alungarea duhurilor rele…

Obiceiuri de Crăciun, în Crișana. Prin ce se deosebește Turca din Bihor față de cea din alte zone…

Obiceiuri de Crăciun, în Oltenia. Ce presupun Viflaimul din Dolj, Vasilca și scormonitul în foc | AUDIO