Un pachet controversat de legi care vizează activitatea transportatorilor va ajunge, luna viitoare, la vot final în plenul Parlamentului European.
Legea a fost inițiată pentru a elimina diferențe de plata între șoferii din vest si cei din țările estice ale Uniunii Europene.
Comisiile de specialitate au adoptat, săptămâna aceasta, ultimele modificări.
Europarlamentarii români, bulgari, polonezi și cei din țările baltice au votat împotrivă.
“S-a marșat foarte tare pe îmbunătățirea situație sociale a șoferilor, s-a profitat despre această campanie, și s-au introdus alte prevederi, care dezavantajează companiile de transport de la frontiera externă a UE. Prevederile acestea încalcă libertăți fundamentale ale Uniunii, [anume] libertatea de circulație a forței de muncă, libertatea de circulație a serviciilor și reguli ale pieței interne”, a explicat – pentru Europa FM – eurodeputatul Marian Jean Marinescu (PPE).
În Parlamentul European, aceste regulamente au o lungă istorie de respingeri în plen si de discutii în comisiile de specialitate.
De această dată, însă, există o majoritate pentru vot final.
Este posibil, totuși, ca unele dintre aceste prevederi să fie atacate la Curtea Europeană de Justiție, adaugă Marian Jean Marinescu.
“S-a marșat foarte mult pe ideea că șoferii din Est creează o competiție neloială, pentru că au un salariu mai mic. Atunci, s-au introdus niște noi reguli. Șoferii pot să aibă salariul de acasă doar pentru o operațiune dintr-un stat într-altul și atât. În rest, dacă se opresc de două ori pe drum, să descarce marfă, atunci intră în acel sistem de plată cu salariul din fiecare stat membru. Camioanele sunt obligate să se întoarcă acasă, la 8 săptămâni, indiferent dacă au sau n-au marfă. Asta este evident o formă de protecționism, adică de scos de pe piață alte firme”, a explicat – pentru Europa FM –