Județe ocolite de marile proiecte: aflați în turnee prin țară, guvernanții sunt întrebați unde sunt marile lucrări promise acum 4 ani, la ultimele alegeri. Județul Mureș este singurul fără centuri ocolitoare pentru marile orașe, cu un singur pod construit la Târgu Mureș în 1982 și cu spitalul pentru boli de plămâni care funcționează într-o clădire foarte veche. În weekend, după ce liderii PSD aflați la Mureș au vorbit despre alegeri și comasări, șeful Guvernului – Marcel Ciolacu – a fost întrebat ce părere are despre faptul că infrstructura e de pe vremea regimului Ceaușescu.
„Suntem județul fără nicio centură ocolitoare a centrelor urbane, orașul cu un pod construit în `82 și cam atât”
Aflat în Mureș pentru alegerile de la filiala locală, șeful Guvernului a fost abordat astfel în conferința de presă.
„Domnule premier, nu scăpați de o întrebare: Având în vedere cvasi-eșecul administrației locale și județene Târgu Mureș, respectiv Mureș, pe marile proiecte de infrastructură”, era numai introducerea. Întrebarea a continuat astfel: „Suntem județul fără nicio centură ocolitoare a centrelor urbane, orașul cu un pod construit în `82 și cam atât. Orașul cu una dintre cele mai mari poluări datorate combinatului chimic și cu o clinică de pneumologie care își desfășoară activitatea într-o clădire istorică veche”.
Tot timpul se lucrează la proiecte, a spus Marcel Ciolacu
Șeful Guvernului a fost rugat să spună cum poate ajuta un județ ocolit de mari lucrări. A răspus că tot timpul se lucrează la proiecte.
„Și o aveți aici pe doamna președinte Dumitrița Gliga, care vine săptămânal la Guvernul României și discutăm despre proiecte. Plus că am fost însoțiți de secretarul de stat Alex Stoica de la Ministerul Dezvoltării pentru a avea o discuție după această conferință de presă, și aplicată împreună cu primarii”, a spus Marcel Ciolacu.
Mai multe investiții cu bani europeni au fost promise în Târgu Mureș
În 2019, erau aprobate fonduri în valoare de 64 de milioane de euro, iar municipalitatea anunța 12 proiecte mari, între care achiziția a 47 de autobuze electrice și 38 de autobuze hibrid, care vor ajunge în oraș, modernizarea a peste 130 de stații pentru transportul în comun, un sistem de e-ticketing, modernizarea mai multor intersecții și înființarea de piste de biciclete.
Fonduri din PNRR merg – în baza unor contracte semnate acum un an către Institutul Inimii și Spitalul universitar.
Sursa foto: Inquam Photos / Mălina Norocea