România are cu ce să se mândrească. Avem peisaje superbe, forme de relief extraordinare, o cultură bogată și oameni minunați. Dar asta nu e tot. Printre altele, avem și o gastronomie cu o valoare culturală impresionantă. Toate bunătățile pe care ni le preparau bunicii și părinții în copilărie au nu doar valoare sentimentală ci pot deveni adevărate simboluri naționale. Toate rețetele locale, toate reinterpretările regionale, toate metodele de preparare care au trecut testul timpului fac astăzi parte din patrimoniul nostru gastronomic. Doar că, uneori, poate ne este mai greu să le vedem ca simboluri pentru că am crescut cu ele și, mai mult, încă fac parte din viața noastră de zi cu zi.
Putem face un test. Dacă ne gândim la unul dintre cele mai frumoase drumuri din România, ne gândim automat la Transfăgărășan, și pe bună dreptate. Dar dacă ne gândim la bucate tradiționale? Tocmai pentru că răspunsul nu e ușor, Carrefour și Drag de România au demarat o campanie de susținere a simbolurilor gastronomice românești. Prin asocierea unor simboluri cunoscute cu mâncăruri la fel de cunoscute, campania își propune să îi încurajeze pe gurmanzi să descopere și să promoveze acele mâncăruri cu care ne mândrim. Totul într-un mod distractiv în care cel mai important este să ne bucurăm de gustul mâncării de odinioară.
Carrefour și gama Drag de România dintotdeauna au promovat și au făcut ușor accesibile mâncărurile autentice românești. Prin această nouă inițiativă deschid drumul către identificarea și păstrarea preparatelor tradiționale care sunt reprezentative pentru cultura noastră gastronomică.