Magistraţii Tribunalului Timiş au decis arestarea preventivă a 4 foști șefi ai CFR Marfă în dosarul păgubirii companiei prin vânzare la fier vechi, la preț subevaluat, a 2.450 de vagoane.
Între cei plasați preventiv în spatele gratiilor pentru 30 de zile se numără Mihuţ Crăciun, fostul director al operatorului feroviar de stat.
Alte 6 suspecți au fost consemnați la domiciliu, relatează agenția News.ro.
De asemenea, 5 persoane vor fi cercetate sub control judiciar.
Potrivit DIICOT, în cursul anului 2016, la nivelul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă CFR MARFĂ S.A s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC REMAT SA Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate.
Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti.
Conform rechizitoriului întocmit de anchetatori, primul nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit din conducerea executivă a societăţii S.N.T.F. MARFĂ ”C.F.R. MARFĂ” S.A, compusă din fostul director general Mihuţ Constantin Crăciun, directorul operaţiuni dezvoltare Daniel Ciobanu, directorul Departamentului Vânzări-Trafic Eugen Tudor, directorul economic-financiar Pavel Bărculeţ, managerul juridic Silviu Valeriu Costea, directorul Trafic Constantin Alupoaie, directorul vagoane Florin Enache, şeful Biroului Urmărire Contracte Mariana Căpăţână şi şeful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu.
Al doilea palier al grupului infracţional organizat a fost reprezentat de către funcţionarii din cadrul sucursalelor Timişoara, Braşov, Iaşi, Galaţi, Craiova, Cluj şi Constanţa, iar al treilea palier al grupului infracţional organizat a fost constituit din reprezentanţii S.C. REMAT S.A. Călăraşi, beneficiara contractului.
Cele 2.450 de vagoane supuse casării însumează 35.002,12 tone de oţel şi 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantităţi care au fost menţionate în documentele încheiate ca fier vechi, mai precizează DIICOT.
Prejudiciul în acest dosar depăşeşte 6,3 milioane de euro.