În concluziile inspectorilor, se arată că la Spitalul Witting, cel puțin într-un caz, managerul a cumpărat echipamente fără să organizeze o licitație, ci prin negociere, însă fără ca măcar să publice un anunț.
Valoarea contractului de achiziție de echipamente folosite în criza Covid a fost de peste un milion și jumătate de lei. S-ar fi cumpărat inclusiv măști neconforme.
O altă problemă descoperită a fost numirea unor șefi fără concurs.
Ancheta Corpului de control al Ministerului Transporturilor a avut loc în contextul în care și procurorii au deschis un dosar penal privind unele achiziții făcute de Spitalul Witting dar și în condițiile în care unitatea a întârziat mult operaționalizarea celor 16 paturi ATI pentru bolnavi de COVID.
În raportul inspectorilor se arată că “managerul spitalului nu a monitorizat şi raportat indicatorii specifici activităţii medicale, financiari, economici(…).”
- Anca Grădinaru