Opt firme care vindeau echipamente de protecție sanitare au fost amendate de Consiliul Concurenței. S-au înțeles să-și împartă clienții pentru a-și crește profiturile.
Consiliul Concurenței susține că cele 8 companii își coordonau comportamentul pe piaţă prin schimburi de informaţii din punct de vedere comercial: scopul: să-şi creasca marjele de profit.
Astfel, companiile şi-au împărţit clienţii, și realizau strategii comune de abordare a acestora, pentru a se asigura că nu se vor concura.
Un exemplu concret: companiile şi-au împărţit produsele comercializate şi au coordonat preţurile în cadrul licitaţiilor private organizate de unele firme astfel încât să îşi aloce clienţi.
Printre produse se regăsesc îmbrăcămintea, încălţămintea, mănuşile, măştile, aparatele pentru purificarea aerului şi respiraţie autonomă şi vizierele.
Amenzile aplicate de Consiliul Concurenței au fost cuprinse între 22.000 de euro și jumătate de milion de euro.
Foto: Shutterstock