Emoții pentru elevii claselor a VIII-a: luni, de la 9.00 dimineața, încep simulările la Evaluarea Națională.
Prima probă este cea la limba și literatura română, iar examenul scris durează două ore.
De regulă, la simulare, subiectele sunt mai grele, iar Ministerul Educației vrea să verifice nivelul de pregătire al elevilor pentru a stabili ce subiecte vor primi copiii la examenul real, a spus la Europa FM jurnalistul Mihai Peticilă de la edupedu.ro.
Simularea aceasta vine cumva ca o repetiție pentru minister ca să vadă cam la ce nivel sunt copiii. Subiectele vor fi mai grele la simulare decât la Evaluarea Națională, de obicei așa se întâmplă. Și în funcție de nivelul pe care îl găsesc acum, cu două luni, înainte de examen, în vară, în luna iunie, vor ști să adecveze subiectele. Pe de altă parte, în discuția publică, e folosit argumentul de către Ministerul Educației că trebuie să-i mai impulsionăm pe elevi să se pregătească mai bine pentru evaluare, dar îngrășarea asta a porcului în ajun nu ține foarte mulți. Poate că 5-10% se mai pot pregăti suplimentar.
La Evaluarea Națională de anul trecut, subiectele concepute au respectat un curriculum vechi, ce pune accept pe memorare și acumularea de cunoștințe și mai puțin pe formarea de competențe, reiese dintr-o analiză realizată de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație.
Jurnalistul Mihai Peticilă crede că situația se va repeta anul acesta:
Nu s-a schimbat nimic în formarea profesorilor, deși Ministerul Educației a format, printr-un program de 43 de milioane de euro, 40-50.000 de profesori, dar într-o notă de fundamentare de acum o săptămână, susțineau că nu sunt profesorii pregătiți să predea pe curriculum nou și nu sunt alte subiecte. Am văzut deja modelele publicate. Subiectele sunt aceleași. Cu toate că aceeași instituție spune că nu sunt subiect ok pentru acest tip de examen și pentru ce vrea el să evalueze. Deci, suntem în ziua cârtiței: știm că suntem pe drumul greșit, o ținem pe drumul greșit și ne batem joc de aceste generații de copii.
Rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională sunt analizate la clasă de profesori împreună cu elevii. Notele nu se contestă și nu se trec în catalog, dar dacă un elev dorește neapărat nota în catalog, poate face o cerere scrisă.