De aproape un an elevii din România au învățat mai mult la distanță.
Online-ul a adus cu el și un pas înainte, dar a arătat, în primul rând, lipsurile și problemele sistemului nostru de educație. De la lipsa dispozitivelor pentru școala la distanță, chiar lipsa internetului în multe zone, la faptul că mulți profesori nu sunt obișnuiți să folosească noile tehnologii, ba chiar s-au descoperit lacune de predare din anii anteriori, de pe când școala se făcea doar în clase.
Pentru mulți dintre elevii care au de dat examene finale e o perioadă extrem de grea. Frământați de emoții, cei care n-au noroc de tablete, meditatori sau profesori extrem de buni la clase, care să se descurce și cu aparatura, sunt cei mai vulnerabili.
Cu 4 luni înainte de bacalaureat unii dintre ei au primit o șansă cu ajutorul Fundației World Vision România.
Meditator online, Dragoș și-a adus aminte cât de importantă este consilierea pentru orientarea în carieră, întrucât și lui i-a fost greu în liceu să-și dea seama ce vrea să facă mai departe.
Situația se repetă 16 ani mai târziu cu elevii care se pregătesc să finalizeze 12 ani de școală și să își aleagă un domeniu despre care nu știu dacă li se potrivește.
- Viorica Ștefan