Confidenţialitate

Lumea Europa FM: Între linii pe drumul morții (2) | AUDIO

V-am povestit în septembrie la Lumea Europa FM despre principalele motive pentru care pe DN2, drumul care leagă Bucureștiul de Moldova, nu se circulă în siguranță. În special faptul că îl folosim ca și cum ar avea două benzi pe sens, deși are doar una.

Asociația Pro Infrastructură cere de mai mulți ani transformarea drumului în sistem 2+1 alternativ, adică două benzi pe un sens, una pe celălalt, apoi invers, peste un număr de kilometri. A fost creat un proiect pilot în acest sens în Ialomița, pe 10 kilometri, care a redus la zero numărul de morți de pe acel tronson timp de mai bine de doi ani.

Primul accident cu decese pe acea porțiune a avut loc săptămâna trecută, o ciocnire frontală în care 4 persoane au murit. Dacă drumul ar fi avut și parapet care să separe sensurile, așa cum este recomandat pentru sistemele 2+1 alternativ, tragedia ar fi putut fi evitată.

Dar măsura 2+1 nu a fost agreată de multă lume. Lucrurile s-au mai schimbat în această vară, după o serie de accidente grave.

Ani Sandu reia povestea de la modul în care discuțiile despre Autostrada Moldovei A7 au influențat soarta DN2.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.
  • Ani Sandu

Puteți asculta aici episodul trei din serie: https://www.europafm.ro/lumea-europa-fm-intre-linii-pe-drumul-mortii-3-satele-de-pe-dn2-audio/