Încă de la începutul Pandemiei, a fost destul de clar că mulți profesori nu știu să predea în on-line. Și oricât de ciudat ar spuna, materia predată superficial (spre deloc, în unele cazuri), deși o problemă gravă, s-ar putea să fie cea mai mică dintre ele. Kinetoterapeuții, nutriționiștii sau psihilogii spun că nu au tratat niciodată un număr atât de mare de copii și că școala on-line pe termen lung are multe efecte negative, pe care nimeni nu le bănuia la începutul Pandemiei.
De exemplu, pentru că în on-line mai toți copiii rămân la birou și în pause, dar și pentru că în timpul cursurilor pot sta pe jos, în pat, pe burtă sau în orice altă poziție decât la școală, tot mai mulți au nevoie de fizioterapie. Pe lângă dureri de spate și gât, cei din clasele primare ajung chiar să aibă probleme respiratorii din cauza poziției incorecte. Și apropo… Cunoașteți vreun elev care a învățat să scrie de mână în ultimul an? Dacă da, dictați-i un text oarecare. De preferat, unul scurt. Pentru că cel mai probabil, îl va scrie cu mare greutate. Și la fel de probabil, nu o să-i înțelegeți scrisul.
De asemenea, părinții și medicii cu care am vorbit spun că tot mai mulți copii au luat în greutate de la începutul Pandemiei. De vină ar fi lipsa mișcării, dar și ceva ce psihologii numesc „foame emoțională”. Este provocată de anxietate și de lipsa socializării, iar cel mai adesea, se astâmpără cu dulciuri.
Un reportaj de Victor Marin: