Lucrările la sectorul Borș – Suplacu de Barcău, parte a Autostrazii Transilvania, vor fi reluate de un consortiu de firme spaniole și românești. Construirea tronsonului a fost oprită in 2013 pentru ca firma Bechtel a cerut 230 de milioane de euro suplimentar, pentru finalizarea tronsonului. Suma a fost considerata mult prea mare.
Porţiunea de autostradă în discuție este construită în proporție de 50% de firma americană.
Restul de 64 de kilometri costă acum 157 milioane de euro, ceea ce înseamnă jumătate din prețul cerut de Bechtel.
Potrivit contractului, sectorul de autostrada Borș – Suplacu de Barcău trebuie să fie gata în aproximativ 2 ani și va avea 30 de luni perioadă de garanție.
Proiectul este în totalitate finanțat de la bugetul de stat.
Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale spun că sursa de finanțare este acciza pe carburanți.
Lucrările la acest tronson au început în 2007 şi sunt partea a proiectului autostrăzii Braşov-Borş, sau Autostrada Transilvania.
Acesta a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel. Termenul de predare era atunci anul 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări şi a fost reziliat în mai 2013.