Sunt 14 zone în care autostrada ar trebui să traverseze conducta, iar până ce anchetele începute nu vor stabili exact ce s-a întîmplat, lucrările sunt oprite. În vreme ce constructorul spune că țeava era la o adâncime prea mică, Transgaz susține că nu are nici o vină.
Sunt mai multe anchete în desfășurare în Vrancea, după incidentul grav înregistrat azi noapte, când un utilaj ce lucra la construcția autostrăzii Moldovei a fisurat conducta de gaze naturale, provocând o explozie urmată de incendiu. 4 oameni au murit pe loc, fiind găsiți carbonizați, iar 2 dintre ei nu au fost încă identificați. Alți 5 muncitori au fost răniți. 2, cu arsuri grave, au fost transferați la spitralele Bagdasar Arseni și Floreasca din București, în vreme ce ceilalți 3 au fost deja externați.
Polițiștii de investigații criminale cercetează incidentul, sub coordonarea Parchetului, iar o anchetă este derulată și de Inspectoratul Teitorial de Muncă. Pompierii au stabilit că totul s-a întîmplat din cauză că un utilaj a lovit magistrala de transport a gazelor naturale, a fisurat-o, iar scânteile mecanice au determinat explozia.
Potrivit prefectului județului Vrancea, Nicușor Halici, constructorul ar fi declarat că magistrala de gaze nu a fi fost la adâncimea știută: „Constructorul spune că nu a cunoscut că magistrala poate fi la adâncime atât de mică și de aceea nu a putut să prevină incidentul. La minim un metru trebuie să fie adâncimea, iar din ce spun ei până la acest moment nu are mai mult de 60-70 de centimetri”.
Iar în acest context, prefectul de Vrancea anunță că până la finalizarea anchetei s-a dispus sistarea lucrărilor la autostradă în punctele ce traversează conducta de gaz: „Mai sunt încă 14 zone. Până nu se va identifica exact nu va mai fi efectuată nicio lucrare pe coridorul care se suprapune cu cele 14 zone de traversare a megistralei”.
Pe de altă parte însă, Transgaz, care administrează magistrala de transport a gazelor naturale, susține că nu are nici o vină în producerea exploziei de la Călimănești. Transgaz acuză constructorul că nu a respectat avizul de amplasament pe care l-a dat în anul 2021. Sunt în continuare mai multe întrebări fără răspuns, pe care anchetele începute ar trebui să le lămurească.
La construcția autostrăzii pe porțiunea unde a fost înregistrat incidentul lucrează firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Angajații săi lucrează la construcția autostrăzii și noaptea, de aici și prezența muncitorilor pe șantier.
Sursa foto: ISU Vrancea