Peditel, linia telefonică la care părinții sună atunci când copiii sunt bolnavi, este asaltată în această perioadă. Sunt de 5 ori mai multe apeluri la care răspund non-stop 3 medici. Părinții se feresc să meargă la camerele de urgență pentru că sunt pline. De aceea caută sfaturi prin telefon la cele 3 linii puse la dispoziție de un ONG. Părinții se teme să ajungă la spital cu copiii, așa că sună la 1791. Așteaptă între 5 și 15 minute, speriați cu fiecare clipă care trece pentru că micuții lor fac febră, tușesc, se simt rău.
Cristina Grigore, coordonatorul programului de telemedicină pediatrică, a spus la Europa FM că: „Dacă în 2020, în luna septembrie, am depășit 10.000 de apeluri într-o lună, anul acesta, în octombrie, am depășit 12-13 mii de apeluri în această săptămână. În 3 octombrie, în 24 de ore am preluat 622 de solicitări”.
Încearcă să le ofere și sprijin emoțional, pentru că mulți părinți sunt îngrijorați în contextul pandemiei.
„Aceste teste care sunt în farmacie poate că nu ți le administrezi corect și pentru că în România, în continuare, atât PCR-ul, cât și testele validate într-un laborator sunt foarte scumpe pentru majoritatea populației, părinții așteaptă să vadă evoluția. Cred că 80% din apeluri sunt extrem de panicate și facem foarte mult management al fricii, a panicii, să-l liniștim pe părinte”, a explicat, la Europa FM, Cristina Grigore.
Peditel este un ONG care există prin donațiile oamenilor, înființat de Fundația Părinți din România.
Sursa Foto: Pixabay