Metrorex anunţă că va transmite Comisiei Europene, în două luni, clarificările solicitate cu privire traseul şi costurile liniei de metrou spre Otopeni.
Principala critică adusă de forul comunitar vizează traseul stabilit în proiectul Magistralei 6. Comisia nu intelege de ce punctul de plecare nu este la Piaţa Victoriei şi s-a ales o ruta ocolitoare pe la staţia 1 Mai. Totodata, Executivul de la Bruxelles a făcut referire la subestimarea investiţiei pentru construcţia liniei de metrou până la Otopeni, dar şi la supraestimarea traficului de pasageri.
Metrorex a anunţat că reprezentanţii companiei, ai Ministerului Fondurilor Europene şi ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuţie cu reprezentanţii Comisiei Europene despre proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni.
Valoarea proiectului este de aproximativ 1,3 miliarde euro. În prezent, finanțarea este asigurată printr-un împrumut de aproximativ 330 milioane euro din partea Japoniei şi de la bugetul de stat, precizează Metrorex.
În decembrie 2017, România a cerut Comisiei fonduri europene pentru acest proiect, prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Luna aceasta, Comisia Europeană a transmis observații și a cerut clarificari cu privire la Cererea de finanțare.
Metrorex susține că va le va transmite în termenul solicitat, şi anume în 2 luni de la data primirii cererii de clarificare. În acest moment are loc procedura de achiziţie privind obţinerea terenurilor prin expropriere, mai adaugă Metrorex.