Finalizarea proiectelor România Educată este unul dintre prioritățile noului ministru al Educației. Ligia Deca spune că a început să discute cu mai mulți specialiști pentru ca legile, susținute de președintele Klaus Iohannis, să poată reforma sistemul de educație.
„A existat un proces de dezbatere publică, care s-a încheiat. În acest proces am primit peste 9.000 de amendamente pe care le citim, le analizăm, încercăm să finalizăm în termenul stabilit și pentru aceasta am început discuții cu specialiști în zonele care mai sunt încă în lucru și care au suscitat interes public: evaluările, măsurile legate de integritate, secțiunile care vizează echitatea în sistemul educațional sau internaționalizarea”, a declarat joi Ligia Deca, ministrul Educației.
Noul ministru al Educației mai spune că a avut deja consultări cu reprezentanții elevilor pentru adaptarea noului pachet legislativ la nevoile reale ale acestora:
„O adevărată reformă a sistemului educațional din România ar trebui să înceapă cu un lucru esențial: bucuria elevului și a studentului de a merge la școală. Ne dorim să urmărim interesele elevilor motivându-i și oferindu-le un mediu stimulativ. Dorim să crească numărul de materii la alegerea elevului din oferta școlii, rute duale complete. Prin sistemele de evaluare pe care le vom gândi ne dorim tocmai trecerea de la un sistem mai degrabă teoretic, axat pe înmagazinare de informație la aplicabilitatea teoriilor și a conceptelor în zona de zi cu zi.”
Ministrul Educației vrea ca școlile să rămână deschise
Ligia Deca a susținut joi prima sa conferință de presă după ce a preluat mandatul de ministru, rămas vacant după demisia lui Sorin Câmpeanu, acuzat de plagiat.
Ministrul Educației mai susține că își dorește ca școlile să rămână deschise indiferent de contextul economic actual:
„Ministerul Educației și eu personal dorim ca școlile să rămână deschise indiferent de cursul pe care criza economică sau energetică îl va lua. Nu ne mai putem permite goluri sau pauze în procesul de învățare și de aceea există discuții guvernamentale privind sprijinul acordat școlilor și autorităților publice locale, în așa fel încât să nu există discuții cum am mai văzut, punctul, de trecere în online, când de facto copiii au nevoie să vină la școală.”
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea