Confidenţialitate

Lideri de companii și parteneri ai proiectelor Fundației Regale Margareta a României în dezvoltarea comunităților durabile din România, prezenți la Seara Fundaţiei | GALERIE FOTO

Majestatea Sa Margareta, Președintele Fundației Regale Margareta a României, alături de ASR Principesa Sofia, a găzduit joi, 13 iunie 2024, Seara dedicată Fundației Regale, în Sala Regilor a Palatului Elisabeta. Evenimentul a reunit parteneri și susținători ai proiectelor sociale și educaționale ale Fundației, lideri care contribuie la dezvoltarea unei comunități durabile în România.

Anual, Seara dedicată Fundației reprezintă ocazia de a recunoaște și a aprecia implicarea companiilor care susțin proiectele Fundației pe termen lung, ori a partenerilor care se implică și promovează inițiativele Fundației.

În mesajul de deschidere, Majestatea Sa Margareta a adresat mulțumiri pentru ”încurajare, ajutor, energie şi inspiraţie” tuturor celor implicaţi în proiectele desfăşurate.

Mă bucur atât de mult să vă văd la Palatul Elisabeta, pentru o seară specială pentru Fundația Regală. În urmă cu 34 de ani, împreună cu sora mea [ASR Principesa Sofia n.r.], am venit în România, am înființat fundația, cu încurajarea tatălui nostru, Regele Mihai, fiind inspirate de reginele României. Dar a fost foarte greu la început. A fost greu de luptat pentru ideile noastre, pentru poporul român. Încet-încet, oamenii au început să înțeleagă viziunea noastră și ne-au ajutat.

Oameni ca dumneavoastră ne-au inspirat. În toți acești ani, ați ajutat Fundația, ați dat timp, bani, angajament și dragoste pentru copii, pentru persoane în vârstă, pentru tot ceea ce poate fi mai frumos în această țară. Am creat împreună și o echipă minunată a Fundației, un Consiliu director, iar toată lumea ne-a dat această forță de a continua zi după zi, pas cu pas.

În sfârșit, astăzi, avem o fundație națională mare, cu mari realizări. Sunt aici să vă mulțumesc pentru toată această încurajare, pentru ajutor, energie și inspirație. Mulți ani înainte!”, a spus Majestatea Sa Margareta.

Directorul executiv al Fundației Regale, Mugurel Mărgărit, a evidențiat impactul social al proiectelor desfășurate de fundație, a prezentat inovațiile sociale și implementarea conceptului de intergenerațional în diverse comunități, care inspiră România, și a reiterat rolul Fundației Regale de a crea și multiplica proiecte, activități și modele de intervenție eficiente.

Avem, în 2024, 10 proiecte în desfășurare. Continuăm să lucrăm cu peste 50 organizații partenere pentru a dezvolta comunități și pentru a sprijini copii, seniori și tineri. Învățăm enorm din interacțiunea cu organizațiile mici, cu oamenii curajoși care au inițiative civice născute din nimic altceva decât dorința unei schimbări pozitive. Îi ascultăm pe seniori la Telefonul Vârstnicului și creăm proiecte care să îi scoată din zona de izolare și să îi aducă alături de noi în era digitală. Ne lăsăm călăuziți de ceea ce ne unește. Un cumul de valori – Generozitate, Responsabilitate, Integritate, Puterea exemplului și Loialitate – și credința că România își va atinge adevăratul potențial atunci când vom avea respect pentru noi și pentru toți ceilalți din jurul nostru.

Fundaţia Regală are două dimensiuni, una fiind aceea publică, a impactului proiectelor sale care urmărește schimbarea sistemică, adoptarea unor politici publice care să pună în valoarea experiența seniorilor și să o fructifice spre binele comunității, metoda intergenerațională adoptată la scară largă de toți actorii din România. O a doua dimensiune este cea umană. Le mulțumesc tuturor companiilor care ne oferă fonduri, miilor de donatori individuali care sunt alături de noi lună de lună, reprezentanților media pentru că ne ajută să comunicăm mesajele către publicul larg și celor din instituțiile partenere care pun la dispoziție resurse indispensabile pentru proiectele noastre. Le mulțumesc colegilor mei, pentru că, datorită lor, Fundația Regală se dezvoltă și poate gândi în termeni de impact și schimbări în întreaga societate românească”, a spus Mugurel Mărgărit.

În mesajul său, Angela Galeța, director al Fundației Vodafone România – susținător de peste 10 ani al mai multor proiecte sociale ale Fundației – a precizat:

” Întotdeauna am avut alături un partener pe care ne-am putut baza, cu valori și principii asemănătoare nouă. Un partener onest, dedicat, cu care am reușit să facem împreună mult bine și să creștem comunități. Am început cu proiectul Telefonul Vârstnicului în 2015 și în curând vom ajunge la peste 100.000 de convorbiri telefonice. Apoi un alt program mare în care ne-am implicat de la început ca partener a fost Tinere Talente, un proiect în care cred foarte mult și de care este foarte multă nevoie pentru cultura acestei țări. Apoi a urmat programul Investiție în mediul rural, împreună cu organizații mici și foarte mici din sate și din orașe mici. Anul trecut, am început un alt proiect ambițios și la fel de util, sub umbrela programului Hi Digital, prin care încercăm să îi ajutăm pe seniori să dobândească abilități digitale.

Mulțumesc Majestății Sale pentru existența Fundației și pentru tot ceea ce face pentru binele acestei țări. Mulțumesc echipei Fundației Regale pentru dedicare, pentru seriozitate, pentru faptul că au știut întotdeauna cum să răspundă provocărilor și am văzut în ei întotdeauna un partener, un prieten și nu organizația pe care o finanțăm. Vă mulțumesc și dumneavoastră, sponsorilor actuali sau viitori ai Fundației Regale și vă încurajez din tot sufletul să susțineți această fundație, pentru că veți avea alături o echipă dedicată care va ști cum să implementeze proiecte cu impact pe termen lung și care va da o valoare de suflet banilor dumneavoastră.”

Datorită suportului oferit de sponsori și parteneri media, Fundația a reușit și în 2023 să susțină aproape 10.000 de seniori, copii, tineri talentați și refugiați ucraineni și a lucrat cu 54 de organizații neguvernamentale din toată țara pentru a-i ajuta să crească și să-și extindă contribuția în comunitatea în care acționează. Investiția Fundației Regale în proiecte sociale și în dezvoltarea comunităților vulnerabile a depășit 1.360.000 Euro, conform Raportului Anual 2023 al Fundației.

Nu au lipsit de la întâlnirea anuală membrii Comitetului Director și angajații Fundației.

Seara a fost întregită de un recital de muzică clasică oferit de 11 dintre bursierii programului Tinere Talente și un cocktail în distinsa Sufragerie Mare a Palatului Elisabeta, oferit de Qzine Catering.

Foto: Daniel Angelescu & Franco Godini