La începutul lunii martie, Metrorex a atribuit firmei spaniole CAF un contract de aproape 310 milioane de euro pentru cumpărarea a 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor.
În criteriile de atribuire, prețul ofertei a contat doar în proporție de 60% – așadar, chiar dacă existau firme care propuneau un preț mai mic, puteau fi ignorate dacă nu îndeplineau și alte condiții.
Contractul nu a fost și semnat, pentru că exista un termen de 10 zile în care puteau fi depuse contestații.
Ceea ce s-a și întâmplat: companiile Astra Vagoane si Alstom, societăți participante la procedura de licitație publică, au contestat procedura, iar sesizările lor ar fi trebuit soluționate de Consiliul Național de Soluționare a Constestațiilor.
Spre sfârșitul lunii, șeful Metrorex Ion Radu si-a dat demisia din functie, iar câteva zile mai târziu, a apărut informația potrivit căreia procurorii DNA au cerut informații privind licitația respectivă.
Ca urmare, Metrorex a solicitat a cerut suspendarea soluționării contestațiilor – până la soluționarea dosarului penal.
FOTO: CAF