Asociația EDIT a ajuns la peste 1.200.000 de oameni cu prima campanie online de prim-ajutor din România, Leapșa pentru Viață. Inițiativa este implementată în parteneriat cu Departamentul pentru Situații de Urgență și I.G.S.U. În contextul în care 90% dintre români nu cunosc tehnicile de prim-ajutor, scopul proiectului este de a trage un semnal de alarmă asupra importanței cunoașterii corecte a manevrelor de resuscitare precum fast CPR- hands only, manevra Heimlich, îngrijirea unui membru rupt, arsuri sau stoparea unei hemoragii.
În cazul accidentelor rutiere, dacă nu se încep manevrele de resuscitare în primele 4-5 minute, intervenția ambulanței poate fi tardivă, de aceea primul ajutor este esențial pentru o persoana rănită. Acest proiect este menit să adauge plusvaloare nevoii de pregătire a societății în ceea ce privește însușirea regulilor de prim-ajutor de bază.
”Noi ne-am dorit să facem această campanie online și să abordăm subiectul pentru că este unul extraordinar de serios și situația e extrem de gravă. Cu toate acestea, deoarece ne propunem să ajungem la cât mai mulți oameni din cât mai multe bule sociale, am decis să abordăm totul într-o notă umoristică, aceasta fiind cea mai rapidă metodă de a le atrage interesul. Până la urmă acesta este scopul campaniei, să reușim să învățăm cât mai mulți oameni să acorde primul ajutor și să încercăm să schimbăm statisticile. Durează puțin să înveți, iar tehnicile sunt ușor de aplicat. Doresc să mulțumesc întregii echipe și tuturor celor care ne-au ajutat să facem acest proiect posibil și ne propunem ca în viitor să ducem astfel de proiecte în cât mai multe școli și licee din toată țara”, a spus Liviu Zorilă, președintele Asociației EDIT.
Pentru acest proiect, Liviu Zorilă a fost declarat om de milioane la Europa FM