Japonezii de la Nintendo revoluționează piața jocurilor pe smartphone. De câteva zile noua versiune a celebrului joc Pokemon depășește aplicații celebre precum WhatsApp, Twitter sau Tinder.
Noul joc creat de japonezi, Pokemon GO, se folosește de camera foto a smartphone-ului, de semnalul GPS și de hărțile Android. Practic, cu ajtorul tehnologiei realității augumentate, colecționarea de Pokemoni se face mergând pe stradă iar personajele sunt afișate pe ecranul telefonului suprapuse pe imagini reale. Jocul presupune deplasarea utilizatorului.
În Statele Unite, la două zile după lansare, jocul era deja instalat pe mai mult de 5% din dispozitivele cu sistemul de operare Android, depășind aplicația Tinder. Rata zilnică a utilizatorilor activi este aproape egală cu cea a reţelei de socializare Twitter, iar jocul este utilizat în medie 43 de minute pe zi, mult decât WhatsApp sau Instagram.
Isteria Pokemon GO a adus însă și vești mai puțin bune. În statul american Missouri, patru bărbați au folosit aplicația pentru a găsi jucători în anumite locuri, pe care i-au jefuit ulterior.