Confidenţialitate

Industria de gaming a crescut de 3 ori în timpul pandemiei

Pandemia de COVID-19 ne-a ținut acasă.

Gamingul a fost pentru unii distracție și relaxare, iar pentru alții propriul job.

Industria de profil a crescut de trei ori în perioada stării de urgență susține Cătălin Butnariu, preşedintele Asociaţiei Dezvoltatorilor de Jocuri din România (RDGA).

Ce s-au jucat românii în lunile în care au stat acasă? Putem spune că au fost în trendurile globale. Jocurile multiplayer de tipul Fifa sau CounterStrike

Au avut succes acele jocuri care permit și o interacțiune socială de tipul jocurilor multiplayer pe care le poți juca cu prietenii sau cu alți oameni pe internet: League of Legends, CounterStrike, Fifa și așa mai departe” – spune Cătălin Butnariu.

În plan economic, industria de gaming s-a adaptat rapid la restricțiile impuse: cei peste 6000 de angajați din domeniu din peste 100 de companii au lucrat de acasă. Spre deosebire de alte sectoare pandemia a dus la creșteri ale afacerilor iar prognozele sunt optimiste pentru industria de gaming.

Pentru anul acesta este prevăzut o valoare totală a industriei de 160 de miliarde de dolari adică industria jocurilor video este mai mare decât industria filmului și cea muzicală, la un loc”, mai spune Cătălin Butnariu.

De altfel, în zona de gaming – în această perioadă se fac angajări, multe companii mari căutând specialiști dar și începători.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.
Fotografie / Photo by Fredrick Tendong on Unsplash
Rubrica HiTech este realizată, la Europa FM, de Iulia Nagy