Potrivit Agerpres, Directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, a dat asigurări că în cel mult trei săptămâni lucrările de montaj vor fi finalizate, iar podul va fi deschis circulației.
Echipamentele sunt proiectate să preia oscilațiile în cazul unui cutremur de 9 grade pe Richter și sunt montate în premieră pe această construcție.
În total vor fi montate 16 aparate de reazem antiseismic, câte patru pe fiecare punct de sprijin de pe cei doi piloni principali și alte două pile culee.
După finalizarea montajului, noul pod va fi deschis circulației rutiere pe toate cele patru benzi, interconectând deocamdată doar sectoarele de nord și sud ale Portului Constanța prin porțile 7 și 10 B cu A2. De asemenea, se estimează că în următoarele două luni va fi finalizat și segmentul de drum care va conecta capătul de sud al noului pod cu DN 39 (Constanța — Vama Veche), la intrarea în Eforie Nord.
Podul peste Canalul Dunăre — Marea Neagră este o investiție de aproximativ 28 de milioane de euro, 70% din investiție fiind asigurată din fonduri structurale europene. Noul pod este amplasat în aval de ecluza Agigea și traficul greu din Portul Constanța, prin municipiul Constanța.
Întreaga construcție este proiectată precum cel mai mare pod susținut de cabluri din oțel (hobane) din România, cu înălțimea maximă de 65 de metri și deschiderea maximă de 200 de metri între piloni.