Confidenţialitate

Încep lucrările de modernizare a Centurii Bucureşti, sectorul DN2 – A2

Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dat undă verde începerii lucrărilor de modernizare a sectorului DN2 – A2 din Centura Bucureşti.

Valoarea contractului semnat cu antreprenorul Tirrena Scavi este de 235,74 milioane lei fără TVA, sursa de finanţare fiind Fondul de Coeziune în cofinanţare cu bugetul de stat. Durata contractului este de 75 de luni si cuprinde: 15 luni perioada de execuţie şi minim 60 luni perioada de notificare a defecţiunilor.

“Suntem într-o continuă dezvoltare a infrastructurii rutiere pe Regiunea Bucureşti – Ilfov, luna trecută am predat aplasamentul constructorului pentru realizarea Pasajului de la Mogoşoaia, iar astăzi [luni – n. red.] deschidem un nou şantier aici pe DN2 – A2. În perioada următoare vom începe mai multe lucrări importante pentru zona Bucureşti – Ilfov, şi anume: Pasajul Berceni, Pasajul Olteniţa. De asemenea, în luna iunie încep lucrările la Autostrada A0, cea mai importantă şi aşteptată de către cetăţeni”, a declarat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

Autostrada A0 ar urma să fie construită în jurul actualei centuri a Capitalei şi ar putea prelua o parte semnificativă a traficului din oraş.

“De astăzi începe să curgă termenul contractual de 15 luni pentru modernizarea acestui sector din Centura Bucureşti. Nu mai vrem întârzieri, iar ambitia noastră este să închidem inelul Capitalei la patru benzi, astfel încât să eliminăm blocajele în trafic. CNAIR are toată deschiderea faţă de constructori şi vă asigur că lucrările executate vor fi plătite foarte rapid, încercăm astfel să accelerăm ritmul în şantiere, constructorii pe partea de executie, noi pe partea de plăţi”, a spus Ovidiu Barbier, directorul general adjunct al CNAIR.

Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,524 kilometri din centura rutieră a municipiului Bucureşti, sector DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacităţii de circulaţie de la 2 benzi la 4 benzi de circulaţie (câte două pe sens) şi eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi precum şi reabilitarea pasajelor şi a podurilor existente pe acest sector de drum naţional.