Pentru că lucrările au fost finanțate din fonduri comunitare, una dintre stații a fost botezată Uniunea Europeană.
Lucrările la metroul din Sofia au început în 1979, dar au fost deseori întrerupte, din lipsă de fonduri.
Prima linie a fost dată în folosință abia în 2009, datorită unui ajutor financiar din partea Japonei.
Acum intră în funcțiune și cea de-a doua linie de metrou de la Sofia, cu o lungime de peste 10 kilometri și 11 stații. Una dintre ele a fost botezată Uniunea Europeană, în semn de mulțumire pentru cele 157 de milioane de euro acordate.
Traseul liniei de metrou a fost modificat, în repetate rânduri, deoarece săpăturile au scos la iveală vestigii din epoca romană în plin centrul Sofiei, între clădirile guvernului și președinției. În stația ridicată sub acest sit arheologic au fost amenajate expoziții cu obiecte din epoca preistorică și din antichitate. În zi inaugurală, pe aici a trecut și președintele Comisie Europene, Jose Manuel Barroso.
Autoritățile de Sofia susțin că traficul din Capitala Bulgaria se va diminua cu 20 la sută datorită noii linii de metrou. 380 de mii de pasageri folosesc zilnic transportul subteran.
Bulgarii intenționează să construiască, pe viitor, o a treia linie de metrou, de 15 kilometri, care să lege vestul de estul capitalei.