Sponsorizări de peste 2 milioane de lei au fost direcționate anul trecut către IGSU. De cele mai mari sponsozizări s-au bucurat Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, precum și ISU Suceava și Timiș, în timp ce la coada clasamentului se află ISU Harghita și Galați care au primit sponsorizări de doar 900 de lei.
Modalitatea prin care se vor face donații în cadrul Ministerului de Interne va fi modificată.
În 2015 Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a primit 179 de sponsorizări – în valoare de peste 2.000.000 de lei. Ele s-au materializat în echipamente IT și de intervenție, materiale de construcții, dar și mobilier.
Cea mai mare sponsorizare a venit de la Fundația pentru SMURD – în valoare de peste 498.000 de lei în echipamente IT. La rândul său, IGSU Suceava a primit o autoşenilată, calculatoare şi materiale de construcţii. Fundația pentru SMURD a donat către ISU Timiș o mașină, materiale de intervenție și echipamente IT.
Dintre sponsorizările de la firme, cele mai mari au fost cea de 95.000 de lei, adică 900 de unități centrale și 100 de monitoare pentru IGSU de la o firmă de profil, o alta de peste 73.000 de lei a fost făcută către ISU Timiș de o companie farmaceutică.
Practica primirii sponsorizărilor de către IGSU, inclusiv de la firme pe care trebuie să le controleze, a fost dezbătută după incendiul din 30 octombrie de la clubul Colectiv.
Clubul funcționa fără aviz de la ISU București-Ilfov și nu era luat în evidență, deși angajați ai inspectoratului fuseseră în control la acest local. În opinia magistraţilor, “este greu de imaginat cum un agent economic care sponsorizează masiv ISU (…) va putea fi controlat cu obiectivitate.
În acest context, Ministrul Afacerilor Interne, Petre Tobă, a propus un proiect de ordin de ministru care prevede publicarea contractelor de sponsorizare pe site-ul instituţiei și reglementează conflictele de interese.