Andra Berceanu, Director Executiv la „Federația Părinților şi Aparținătorilor Legali din România” (FePAL), a fost invitata lui Marcel Bartic în emisiunea „Academia Europa FM”. Reformarea sau eliminarea examului de Bacalaureat? Care este cea mai bună soluție? Andra Berceanu a explicat la Europa FM că „Este nevoie de o reformă reală, de schimbare de paradigmă a școlii românești” și explică de ce este importantă schimbarea examenului de Bacalaureat.
Andra Berceanu, despre examenul de Bacalaureat: „Știm doar că noi am făcut așa, dar acesta nu este un argument”
Andra Berceanu: „În baza căror studii sau analize sau date, cifre știu că Bacalaureatul în forma actuală este cea mai bună variantă pe care am putea s-o avem. Noi nu avem un astfel de studiu. Știm doar că noi am făcut așa, dar acesta nu este un argument”.
Andra Berceanu: „Este nevoie de o reformă reală, de schimbare de paradigmă a școlii românești”
Marcel Bartic: Aceasta este o discuție pe care am mai întâlnit-o zilele acestea: că noi vorbim despre formarea examenelor de Bacalaureat, dar pe de altă parte poate ar trebui să începem cumva cu ce se întâmplă în sala de clasă.
Andra Berceanu: „Și Asociația Elevilor din Constanța a spus că doresc reanaliza modalității în care a fost gândit Bacalaureatul și a liceului. Eu aș merge mai departe și aș spune că este nevoie de o reformă reală, de schimbare de paradigmă a școlii românești, practic noi am schimbat aspecte care țin de formă, nu de fond. Nu am schimbat paradigma. Nici <<România Educată>> nu face acest lucru”.
Andra Berceanu: „Schimbarea Bacalaureatului ar impune o adevărată reformă a liceului”
„Și de ce este importantă schimbarea Bacalaureatului? Sau a Evaluării Naționale la clasa a VIII-a? Pentru că la cum este gândit sistemul cu aceste două examene cu miză mare în cadrul a 13 ani de învățământ obligatoriu determină parcursul a tot ceea ce se face pe cei patru ani de gimnaziu sau cei patru ani de liceu.
Adică schimbarea Bacalaureatului ar impune o adevărată reformă a liceului. Pentru că dacă examene într-un anumit fel, cu o anumită tipologie de subiecte, cu un anumit barem, impunem cumva la clasă ca profesorul să lucreze într-un anumit fel încât să livreze rezultate la sfârșit de liceu. Deci nu poți veni cu inovații, nu poți să pui foarte mult accent pe gândire critică când tu ai un barem, comentarii, analiză literară”, a mai spus Andra Berceanu la Europa FM.
Andra Berceanu: „PISA ne spune că nu prea facem lucrurile bine”
Andra Berceanu: „Noi lucrăm conform baremului, conform șabloanelor de unde rezultă atâtea auxiliare, atâtea meditații. De unde vedem, de altfel, că PISA ne spune că nu prea facem lucrurile bine. Adică, sistemul acesta șablonat care livrează pe niște examene gândite acum cceva timp nu dă rezultate în formarea viitorului adult în viața reală”.
Urmărește aici întreaga emisiune „Academia Europa FM”
Sursa foto: Shutterstock