Confidenţialitate

Iată cât de simplu poate fi să te bucuri de un mediu înconjurător mai curat cu ajutorul companiei Kaufland (P)

Dacă cumpărăm-folosim-aruncăm, atunci natura nu poate ține pasul cu noi.

În fiecare an, producem aproximativ 300 de milioane de tone de deșeuri din plastic, o cantitate echivalentă cu greutatea populației umane. Odată cu acestea, importante cantități de materiale refolosibile se pierd și doar 9% dintre ele ajung să fie reciclate. Cea mai mare proporție se acumulează în depozitele de deșeuri sau în mediul natural.

Degradarea mediului afectează direct calitatea vieții noastre, a tuturor. Deșeurile din plastic aruncate iresponsabil se descompun în timp și iau forma microplasticelor. Cercetătorii au găsit microplastic oriunde au căutat: în aer, în sol, în apele râurilor, în cele mai adânci oceane din lume, iar recent, chiar și în organismul uman.

Reciclarea e un subiect complex, care necesită o educare riguroasă. Prin demersurile sale, Kaufland România încearcă să combată poluarea cu plastic, derulând constant campanii de informare, prin care se adresează tuturor categoriilor de public – de la clienți, la angajați sau parteneri.

O astfel de inițiativă este „Acționăm Pentru Ape”, un program ecologic complet dezvoltat alături de Act For Tomorrow. Proiectul include mai multe componente, printre care și instalarea celui mai mare sistem de colectare separată a deșeurilor pe litoralul românesc, turiștii fiind instruiți de voluntarii de pe plajă să colecteze selectiv, corect.

În cadrul aceluiași program, Kaufland a inaugurat și Ebisu – prima ambarcațiune 100% electrică, care colectează deșeuri chiar și din apele adânci. Aproximativ 3,5 tone de deșeuri au fost strânse în cadrul celor 9 acțiuni de ecologizare a apelor, derulate în 2021.

Un alt exemplu este campania „Schimbă PET-ul cu biletul”, o premieră în România. Anul trecut, peste 6.000 de persoane din 7 orașe au colectat 2.645 kg de deșeuri din plastic, primind la schimb peste 11.500 de călătorii gratuite cu autobuzul.

Compania și-a asumat un angajament pe termen lung, de a reduce consumul de plastic cu cel puțin 20% până în 2025 în toate țările în care este prezentă și de a oferi ambalaje 100% reciclabile pentru produsele marcă proprie.

Printre măsurile implementate la nivelul magazinelor, se numără eliminarea produselor din plastic de unică folosință și înlocuirea lor cu alternative biodegradabile, reducerea cantității de plastic din ambalajele pentru marca proprie, dar și adoptarea paleților reutilizabili CHEP, care au dus la o scădere cu 1.400 de tone a amprentei de carbon pentru lanțul de aprovizionare.

Mai mult, în 2020, retailerul a lansat prima linie de haine 100% sustenabile din România, realizată din PET-uri reciclate și deșeuri din material plastic, plase de pescuit sau din bumbac organic certificat GOTS.

Protejarea mediului înconjurător rămâne o prioritate pentru companie, iar infrastructurile de colectare selectivă disponibile în fiecare hipermarket din țară transformă Kaufland într-o destinație simplă și accesibilă pentru colectare în vederea reciclării. Pe lângă cumpărături, clienții vin la magazin pentru a colecta responsabil ambalaje din PET, sticlă, aluminiu, recipientele produselor cosmetic, dar și baterii sau becuri.

Combaterea poluării este un proces ce necesită un efort de conștientizare a acțiunilor noaste. Dar cu timp, organizare și implicare, putem să ne bucurăm de natură fără gunoaie și putem lăsa generațiilor viitoare cea mai de preț moștenire – un trai mai bun, într-un mediu mai sănătos.