La Muzeul Aviației din București se află 4 avioane I.A.R. 93 Vultur. În fapt, primele avioane cu reacție produse în România. Autoritățile comuniste de atunci încercau să nu mai depindă de importurile de tehnologie militară. În special, de cele din Uniunea Sovietică. Din acest motiv, industria aeronautică românească urmă să producă două tipuri de avioane de luptă. Unul sub-sonic, pentru atac la sol, și unul super-sonic, pentru misiunile de vânătoare. Din păcate, nici Occidentul, nici Uniunea Sovietică nu au fost de acord să vândă României licența pentru un motor super-sonic, așa că avionul de vânătoare nu a fost produs niciodată. În schimb, România a produs într-un final avionul I.A.R. 93 Vultur. Noroc cu românii care au făcut pionierat în aviație.
“S-a realizat avionul cu reacție subsonic și datorită lu Henri Coandă. El în 1969 se întoarce în țară, dar are relații în Anglia, încă înainte de Primul Război Mondial. Prin intermediul lui Henri Coandă s-a obținut acordul ca englezii să ne lase să producem la București, sub licență, motorul Rolls Royce Viper. Cu aceste motoare, s-a realizat la Craiova avionul I.A.R. 93, avion de luptă sub-sonic, specializat în atacul la sol.” spune muzeograful Sorin Turturică.
Avionul a fost produs în parteneriat cu fosta Iugoslavie și conform înțelegerii, fiecare țară a avut câte 86 de aparate. E drept că sârbii le-au spus J-22 ORAO și că spre deosebire de noi, l-au și folosit în luptă. De exemplu, în războiale care au dus la destrămarea Iugoslaviei. Însă cu o singură rachetă de croazieră, americanii au reușit să facă praf 17 avioane, care se aflau în același hangar. Versiunea românească, I.A.R. 93 Vultur, a fost retrasă în anul 2000.