Confidenţialitate

Ia amploare scandalul iscat de subiectele la limba romana de la Evaluarea Nationala

Reprezentanții Ministerului Educației spun că subiectele au avut un nivel de abordare mediu, așa cum a demonstrat-o procentul ridicat de elevi care au obținut medii peste 5 (adică peste 73 la sută). Au fost gândite în concordanță cu programa școlară parcursă de elevi și cu prevederile metodologiei de examen, adaugă Ministerul Educației într-un comunicat.

În plus, pe lângă pregătirea de la clasă, Ministerul a oferit elevilor modele de subiecte similare cu acelea pe care le-au avut de rezolvat, încă de la sfârșitul lunii octombrie 2013, când au fost publicate pe site-ul subiecte2014.edu.ro.

Prin simulările naționale, la care au participat toți elevii de clasa a opta, Ministerul a avut ca obiectiv familiarizarea copiilor cu situația de examen.

În ceea ce privește baremul de corectare, este precizat încă de la început că se punctează oricare alte formulări/modalități de rezolvare corectă a cerințelor, baremul permițând corectorilor să puncteze elevii pentru orice descriere corectă, în temă, a subiectelor tratate.