În ciuda faptului că este aproape interzisă în SUA și chiar dacă este tema numeroaselor controverse, aplicația de videoclipuri scurte TikTok continuă să crească.
Un miliard de utilizatori este o bornă recent bifată după ce în 2020, Tiktok a fost cea mai descărcată aplicație reușind să depăşească Facebook pentru prima dată de când se fac aceste statistici (din 2018).
Mulți consideră că aplicația a devenit un model pentru actuala dezvoltare a rețelelor sociale, aproape fiecare aplicație socială urmărind acum să copieze elementele cheie ale TikTok și să se alinieze cu tendințele de utilizare. Și aici mă refer la filtre, instrumente de montaj și munzică.
Dacă la început, TikTok a prins în rândul tinerilor prin promovarea de videoclipuri scurte de tip lip sync, în timp mulți creatori de conținut au început să se mute pe acesată platformă atrași de instrumentele creative. Și odată cu ei …a crescut și intresul din zona de business.
Potrivit unui studiu realizat de startup-ul românesc de marketing online Planable, în prima jumătate a anului 2021, „companiile au început să-și mute resursele de la rețelele tradiționale de socializare”, cum ar fi Facebook, Twitter sau Linkedin, către platformele axate pe conținut video, cum ar fi TikTok.
Pe de altă parte, să nu uităm că de numele aplicației au fost legate de-alungul timpului numeroase controverse apropo de siguranța datelor personale și de o reclamată intervenție a statutului chinez. Aplicația a negat de fiecare dată acuzațiile.
Ascultați în fiecare week-end Hi-Tech cu Julia Nagy.