Confidenţialitate

HappyGraff, prima aplicație mobilă care oferă acces copiilor și adolescenților la servicii de consiliere, direct de pe telefonul mobil

Aplicația mobilă HappyGraff, dezvoltată de Asociația Telefonul Copilului cu susținere financiară din partea Telekom Romania,  funcţionează ca un jurnal în care adolescenţii îşi pot înregistra stările emoţionale ori de câte ori simt nevoia şi în care au acces la sfaturi utile despre cum să gestioneze diferite situaţii cu stări emoționale dificile. Aplicaţia mobilă poate fi accesată pe telefoane mobile cu sistem de operare Android și este disponibilă pentru descărcare în GooglePlay în mod gratuit. Aplicația poate fi descărcată și din website-ul campaniei la adresa http://www.116111.ro/descarca-aplicatia.

În 2017 au fost derulate 815 sesiuni de consiliere online pentru copii și tineri, cu ajutorul specialiștilor Asociației Telefonul Copilului.

“În era comunicațiilor online, este firesc să ne adresăm copiilor și tinerilor utilizând același mediu. Vrem să ne asigurăm că beneficiază de acces facil la serviciile noastre, iar faptul că solicitările de consiliere online la Telefonul Copilului au adus numai anul trecut un număr de peste 800 de sesiuni de consiliere dovedește că am anticipat corect nevoile lor.

Sprijinul acordat copiilor și tinerilor prin intermediul instrumentelor și canalelor cu care ei se simt confortabil, totodată acordarea unor servicii eficiente menite să prevină sau să rezolve situații dificile pentru ei, uneori chiar situații limită, reprezintă principalul obiectiv al platformei online www.116111.ro și al aplicatiei HappyGraff realizate de Asociația Telefonul Copilului și puse începând de astăzi la dispoziția publicului. HappyGraff este prima aplicație mobilă prin care se oferă acces la servicii de consiliere copiilor și adolescenților, direct de pe telefonul mobil”, precizează Cătălina Surcel, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului.

Din datele centralizate de Asociația Telefonul Copilului pentru anul 2017 reiese că forma de abuz cel mai des întâlnită este, pentru prima dată, abuzul emoțional, în procentaj de 34,81% dintre situațiile semnalate la 116 111, număr gratuit pus la dispoziție de Telekom Romania. 12,38% dintre abuzurile de tip bullying au avut loc în online sau în spațiul public, iar 87,62% în școală sau grădiniță.

“Dincolo de beneficiile evidente ale internetului și digitalizării, mediul online are și o față întunecată. Cu ani în urmă ne-am asumat responsabilitatea de a lupta împotriva efectelor negative pe care mediul online le poate avea şi ne-am implicat în proiecte de informare asupra pericolelor din online, în special pentru categoriile vulnerabile, aşa cum este și cea a copiilor. Cyberbulling-ul este doar unul dintre fenomenele care iau amploare și fac victime în rândul copiilor și adolescenților.

Ne bucurăm să derulăm o campanie de informare și prevenție în tandem cu Asociația Telefonul Copilului, partenerul nostru de durată în protejarea copiilor din România împotriva abuzurilor. Prin educarea privind utilizarea responsabilă a platformelor online, credem că putem reduce riscurile de hărțuire la care sunt supuși adolescenții, aflați la o vârstă vulnerabilă, care pot lua decizii greșite și pot deveni fie victime, fie abuzatori.

Am ales să dezvoltăm o aplicație pentru mobil pentru a ajunge mai ușor la tânăra generație, care este nativă digital”, a declarat Florina Șerban, Manager de proiect responsabilitate corporativă, Telekom Romania.