Artistul Briancoshock preschimbă gurile de canal abandonate de umiliţii şi obidiţii fără adăpost din oraşele Lodi şi Milano în miniaturale camere secrete, decorate minuţios. Arta milanezului are impact social. Defavorizaţii trebuie să fie percepuţi de semeni şi protejaţi în babilonia socială, scrie Mediafax.
Milanezul Briancoshock a creat instalaţii în guri de canal strâmte, cât să nu încapă corp de om înăuntru. Fotografii ale Camerele Secrete de pe twistedsifter.com înfăţişează nişte mici incinte în care artistul a depus ceas de perete, pânză cu un înger rubicond, pălărie aninată-n cui, linguri de lemn şi de metal agăţate lângă rafturi pe care sunt îngrămpdite sticluţe, recipiente, glastră. Obiectele casnice ale vieţii oamenilor cea de toate zilele.
Artistul contemporan a transformat spaţiile canalelor înguste, jilave şi igrasioase în bucătării, băi şi sufragerii miniturale, comprimate în metri pătraţi infimi. Spaţiile nu arată ca nişte camere unde boschetarii îşi pot duce traiul.
Se aseamănă unor “cavouri” simbolice. Carcere pentru amărâţi. Se asemănă acelei sufragerii unde domnea fastul prăfos al nunţii întrerupte a Domnişoarei Havisham din “Marile speranţe”, de Charles Dickens. Odăi decorate complet, dar în care nu încap oameni. Boschetarii s-ar uita la aceste încăperi decorate de Briancoshock ca la nişte case de păpuşi în care nu au cum să-ncapă. Arta are impact.
Artistul militează pentru defavorizaţii care trăiesc în condiţii extreme. “Boschetarii din Bucureştii, ăia 600 de semeni ai noştri care trăiesc chirciţi în canale”, lămureşte Briancoshock.