Pe lângă programarea online sau telefonică, persoanele care au cel puțin 65 de ani sau suferă de anumite boli pot apela și la medicul de familie pentru a se vaccine împotriva COVID-19.
Problema e că și medicii de familie trebuie să se înscrie pe platforma pusă la dispoziție de autorități.
O bună parte nu a reșit să facă acest lucru nici măcar în etapa precedentă de vaccinare, în care au fost imunizate doar cadrele medicale.
Explică Gindrovel Dumitra, vicepreședintele Societății Naționale de Medicina Familiei:
„În acest moment lucrurile sunt destul de delicate pentru că nu toți medicii de familie au conturi realizate pe platformă. Practic, vorbim despre aceleași conturi pe care ni le-am făcut atunci când a trebuit să ne programăm proprii angajați, pentru că a fost un proces anevoios și care a necesitat foarte multe acțiuni birocratice.”
Numeroși pacienți cu boli cronice s-au plâns în ultimele zile că nu au putut bifa în platforma pusă la dispoziție afecțiunea de care suferă.
Gindrovel Dumitra spune că de cele mai multe ori, acest lucru se întâmplă pentru bolile pentru care nu există un program național de diagnostic și tratament:
„În acest moment sunt încărcate în platformă diagnosticele sau persoanele care au o anumită boală cronică și care se regăsește într-un anumit registru de boală, cum ar fi diabetul sau cancerele, dar anumite boli cronice, cum ar fi bolile cardiovasculare, hipertensiunea, nu sunt încărcate. Mai este încă un aspect foarte important de reținut și anume faptul că un pacient, care are de exemplu diabet, dar nu a apelat la serviciile sistemului public pentru a primi o rețetă gratuită, înseamnă că nu este înscris în registrul de diabet. Ca atare, persoana respectivă s-ar putea să nu fie văzută de către sistemul de programare în acest moment.”