Confidenţialitate

GfK: Românii au cheltuit anul trecut aproape 2,6 miliarde de euro pe bunuri de folosinţă îndelungată

Românii au cheltuit anul trecut aproape 2,6 miliarde de euro pe bunuri de folosinţă îndelungată, arată un studiu GfK. Vânzările au crescut  cu 9,2% faţă de 2015.

Cel mai mare avans, de aproape 18 procente, a fost înregistrat în trimestrul 4 de vânzările de electronice, până la 203 milioane euro. Cele mai căutate produse în acest sector au fost televizoarele cu dimensiuni şi rezoluţii superioare ale ecranelor, boxele mici şi sistemele audio. Sistemele video şi de înregistrare, împreună cu sistemele de navigare auto, au continuat să scadă.

A doua creştere a fost înregistrată de piaţa de electrocasnice mici, de 15,4% în al patrulea trimestru, până la 63 milioane euro, iar a treia creştere, de 11,4%, au înregistrat-o electrocasnicele mari, până la 193 milioane euro.

Campania Black Friday a generat vânzări mai mari pentru toate categoriile de produse, cu impact considerabil pentru aspiratoare şi aparate pentru prepararea băuturilor calde.

Cea mai mare scădere în trimestrul al patrulea a înregistrat-o sectorul IT. Vânzările de tabletele au scăzut cel mai mult. La fel și vânzările de produse foto şi de imprimante.