Confidenţialitate

GfK: În 2016, românii s-au orientat spre produse mai scumpe precum fructele de mare și șampania

Două treimi din cheltuielile românilor se duc pe mâncare, arată un studiu publicat de GfK România. Analiza relevă că în 2016 tot mai mulți români s-au orientat spre produse mai scumpe; pe listele de cumpărături și-au făcut loc fructele de mare și șampania.

 

Anul 2016 a fost al doilea an consecutiv în care consumatorii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe şi pentru cheltuieli mai mari, reiese din studiu.

Alimentele domină în continuare cheltuielile românilor şi cumulează 66% din total. Anul trecut, cel mai mare ritm de creştere l-au avut produsele de îngrijire a locuinţei, băuturile şi produsele de îngrijire personală. Totuși, dacă luăm în considerare mărimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete și băuturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la creșterea pieței.

Printre categoriile care au înregistrat creşteri în 2016 sunt: fructele de mare şi peştele, alimentele congelate, fructele exotice (precum avocado sau rodii, cidrul și şampania.

Hipermarketul rămâne locul preferat al românilor pentru a face cumpărături.