Confidenţialitate

GFK: 43% dintre români cumpără online cu ajutorul internetului

Românii folosesc des internetul la cumpărături, arată un studiu GFK realizat în 35 de țări, despre influenţa tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare. De exemplu, românii folosesc în proporție de 43 % internetul ca să cumpere produse.

Peste jumătate dintre utilizatorii de internet din mediul urban, adică 52 %, folosesc Internetul mai des decât acum un an pentru a găsi produsele pe care și le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea.  50 % caută detalii pe internet  despre produse înainte să le cumpere.

4 din 10 respondenți au folosit mai des față de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături, iar 31% au utilizat aplicații ale magazinelor. Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre români.

Canalele online sunt mai importante atunci când fac cumpărături, în special cei care caută produsele electro-IT, îmbrăcăminte, produse financiare sau jucării.

Românii sunt foarte atenți să găsească cel mai bun raport calitate-preț pentru produsele căutate, așa că 45% dintre cei chestionați compară  prețurile din diferite magazine, doar cu un simplu click. Asta pune însă  presiune asupra prețurilor, iar loialitatea se găștigă astfel foarte greu, subliniază studiul GFK.

56% de români, față de 45% la nivel global, spun că apreciază când site-urile web le fac recomandări pe baza intereselor lor, arătate în vizitele anterioare.

Studiul a fost derulat în România în iulie 2017, pe un eșantion de 1000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.