Românii folosesc des internetul la cumpărături, arată un studiu GFK realizat în 35 de țări, despre influenţa tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare. De exemplu, românii folosesc în proporție de 43 % internetul ca să cumpere produse.
Peste jumătate dintre utilizatorii de internet din mediul urban, adică 52 %, folosesc Internetul mai des decât acum un an pentru a găsi produsele pe care și le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. 50 % caută detalii pe internet despre produse înainte să le cumpere.
4 din 10 respondenți au folosit mai des față de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături, iar 31% au utilizat aplicații ale magazinelor. Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre români.
Canalele online sunt mai importante atunci când fac cumpărături, în special cei care caută produsele electro-IT, îmbrăcăminte, produse financiare sau jucării.
Românii sunt foarte atenți să găsească cel mai bun raport calitate-preț pentru produsele căutate, așa că 45% dintre cei chestionați compară prețurile din diferite magazine, doar cu un simplu click. Asta pune însă presiune asupra prețurilor, iar loialitatea se găștigă astfel foarte greu, subliniază studiul GFK.
56% de români, față de 45% la nivel global, spun că apreciază când site-urile web le fac recomandări pe baza intereselor lor, arătate în vizitele anterioare.
Studiul a fost derulat în România în iulie 2017, pe un eșantion de 1000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.