Vânzările de mașini noi în Germania au crescut cu 12% în ianuarie, la 269.429 unităţi, iar Dacia a raportat un avans de 29,2%, la 5.795 de vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor, conform Automotive News Europe şi Reuters.
Luna trecută, grupurile franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen, precum şi majoritatea brandurilor din Asia, au avut vânzări mai mari decât producătorii auto germani.
Înmatriculările de vehicule echipate cu motor diesel au scăzut cu 18% luna trecută, iar cota lor de piaţă s-a redus la 33,3%.
Creşteri semnificative s-au înregistrat în rândul brandurilor Kia (41%), Toyota (37%), Hyundai (30%), Peugeot (34%), Citroen (25%) şi Renault (24%).
În schimb, brandurile germane au raportat un avans mai lent: Volkswagen – 9,7%, Mercedes-Benz – 8,4%, Opel – 0,4%, BMW – 1,8%.
Excepţie face Porsche, cu un avans al livrărilor de 37%.
Vânzările Ford au crescut mai rapid decât piaţa, cu 16%.
În 2017, vânzările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, au crescut cu 2,7%, la 3,44 milioane de vehicule, în timp ce Dacia a raportat un avans de 27,6%, la 62.678 vehicule.