Confidenţialitate

Germania, avertizata de Comisia Europeana

Din ianuarie 2013, toți constructorii au fost obligați de Uniunea Europeană să își echipeze sistemele de climatizare ale modelelor noi de mașini cu un anumit tip de gaz refrigerant, singurul autorizat de Uniunea Europeană și despre care se spune că e mai puțin poluant. E vroba de R1234yf, având denumirea chimică tetrafluoropropen.

Grupul Daimler, fabricantul automobilelor Mercedes-Benz a refuzat să se conformeze noilor reglementări, pe motiv că gazul produs de americani reprezintă un risc pentru siguranța pasagerilor: în caz de coliziune, devine inflamabil. Constructorul german nu a venit însă și cu dovezi în acest sens.

Deja parteneri comerciali ai Germaniei au recomandat interzicerea vânzării noilor modele produse de grupul Daimler.Franța, de exemplu, a interzis anul trecut înamatriculările acestor mașini, având în vedere că sistemul de climatizare folosea vechiul gaz refrigerant. Germania riscă acum să fie reclamată la Curtea Europeană de Justiție.