Inaugurat cu fast în urmă cu un deceniu, terminalul de pasageri de lângă Palatul Navigației din Galați stă nefolosit de atunci.
Terminalul a costat peste un milion de euro și se află în custodia Administrației Porturilor Dunării Maritime, o companie națională aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, cu sediul la Galați.
Terminalul a fost gândit și construit acum 10 ani în perspectiva intrării României în Spațiul Schengen. Nu doar că țara noastră nu se află în spațiul european liber de frontiere, dar terminalul de pasageri de la Galați consumă de un deceniu, lună de lună, cel puțin 4.000 de lei pentru întreținere.
Conducerea APDM Galați, compania care administrează porturile Dunării Maritime, anunță acum, după zece ani, că pontonul a fost proiectat și executat cu erori și că nu ar putea primi nave, chiar dacă România ar adera la Spațiul Schengen. APDM se gândește chiar să schimbe destinația pontonului și să îl dea spre închiriere pentru a fi transformat în restaurant.
- Emanuela Turcu