Cu excepția ozonului, la metrou găsim aceleași particule poluante ca în mediu exterior – scrie Le Monde. Doar cantitatea de emisii de dioxid de carbon este mai mică. Particulele de praf în suspensie au însă, în subteran, concentrație ce depășește 200 de micrograme pe metru cub, de 4 ori mai mult decât la suprafață și peste pragul de pericol stabilit de Organizația Mondială a Sănătății.
Poluarea provine, în mare parte, din mediul exterior, prin gurile de aerisire, dar și activitatea feroviară are o contribuție majoră. Sistemul de frânare, prin frecare cu șinele, destul de uzate, eliberează în aer particule periculoase. Și cu cât trenurile circulă mai des cu atât crește cantitatea particulelor poluante ultrafine. Pentru că sunt extrem de mici, acestea se infiltrează ușor în țesutul pulmonar și pot ajunge mai ușor în sânge, ceea ce duce la probleme de sănătate.
Experții spun că sunt soluții pentru reducerea poluării de la metrou. E nevoie de un sistem de ventilație bine pus la punct, de schimbarea și curățarea periodică a scărilor rulante și a șinelor și înlocuirea sistemului de frânare cu unul electric.