Confidenţialitate

Financial Times: Cum încearcă Japonia să rezolve criza forței de muncă cu ajutorul avatarurilor, roboților și al inteligenței artificiale | AUDIO

Cu avataruri, roboți și inteligență artificială… Așa încearcă Japonia să rezolve criza forței de muncă. Fermierii, comercianții cu amănuntul și constructorii regândesc stilul de a face afaceri. Unele centre comerciale au introdus deja avatarurile pe post de gazde. Site-ul publicației economice Financial Times a trecut în revistă câteva măsuri cu 500 de zile înainte de deschiderea Expoziției Mondiale de la Osaka, dedicată inovațiilor.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

La unele sucursale ale magazinului japonez Lawsons, un avatar întâmpină clienții – este o  imagine ce ilustreză amplul reportaj din Financial Times.

Este doar un mijloc electronic de a suplini muncitorii în economia cu cea mai rapidă îmbătrânire din lume.

Pentru Daniel Blank, directorul executiv al unui start-up, criza reprezintă o oportunitate de afaceri. Anul trecut, Blank a călătorit de la New York în Japonia pentru a promova utilizarea roboţilor industriali în construcții, mai exact pentru asamblarea barelor de armare.

Anul trecut, firma a reușit să încheie contracte cu două grupuri nipone din sectorul construcții.

Cum spuneam, un alt domeniu în care tehnologia de ultimă oră caută să salveze criza prezentă este cel al retailului.

Într-un mic magazin din centrul oraşului Tokyo, un membru zâmbitor al personalului întâmpină clienţii la uşă. Amabil şi animat, acesta oferă salutări şi sfaturi de pe un ecran de 1,5 metri. Avatarul nou instalat este controlat de la distanţă de către un angajat al lanţului de magazine Lawsons.

Este un program pilot, luat în calcul din timpul pandemiei. Ar permite ca, pe viitor, o persoană care lucrează de acasă să poată controla trei sau patru avatare, permiţând lanţului de magazine să opereze mult mai eficient.

De asemenea, din pricina lipsei de personal, inteligenţa artificială îşi face loc inclusiv în domeniul şofatului. O serie de companii din Japonia, printre care se numără şi producătorul auto Toyota şi grupul de comerţ electronic Rakuten, adoptă noile tehnologii în modul lor de operare.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Sonda japoneză SORA-Q a ajuns pe Lună. JAXA: „Nivelul minim de succes” al misiunii a fost atins