Elevii din Bistrița au avut, la olimpiada de engleză, un subiect la fel de halucinant ca și cel dat la limba română în unele județe.
Elevii de clasa a XII-a au fost puși să explice, într-un eseu, cum Ordonanaţa 13 poate afecta securitatea naţională. Ministerul anunță acum primele măsuri.
“Pornind de la textul de mai jos, scrie un editorial în care să interpretezi această chestiune controversată şi să evaluezi cum consecinţele unei asemenea decizii ar putea afecta securitatea ţării tale. Argumentaţia ta va avea o lungime de 200-250 de cuvinte”, este enunţul subiectului trei de la olimpiada de engleză din Bistriţa.
Textul la care cerinţa face referire este un articol apărut în coditianul britanic The Guradian care explica criza politică şi protestele din România în urma Ordonanţei 13. Asociaţiile de părinţi s-au arătat nemulţumite de subiectele primite de elevi.
“Şi la subiectul de la omipiada de engleză am rămas stupefiaţi, subiectul este halucinant, nu ştim cum se poate ajunge la redactarea unui astfel de cerinţe. Care va trebuie să fie competenţa elevului? Chiar nu pot să îmi dau seama ce a fost în capul acestor profesori când au redactat subiectele. Sper că prin ce a hotărât acum ministerul, să se regleze aceste lucruri. Sperăm să nu avem surprize nici la evaluarea naţională nici la bacalaureat”, a declarat Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi.
“Cu siguranţa subiectul Ordonanţei 13 şi al evenimentelor care s-au petrecut în luna februarie în ţara noastră vor face subiectul cărţilor de istorie, dar la o lună de la acest eveniment, să fie subiect la olimpiadă ceea ce s-a întămplat atunci, enunţul vorbea despre punerea în pericol a siguranţei naţionale, este exagerat şi cine l-a făcut nu a luat în calcul că este un subiect de olimpiadă şcolară, de liceu. Astfel de subiecte fac mai degrabă obiectul studiului la chestiunile politice, decât subiect pentru olimpiada la engleză”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Alexandru Manda, președinele Asociaţiei Elevilor din Constanţa.
Tot sâmbătă, la olimpiada de limba română, elevii din Prahova, Bistriţa şi Cluj au avut de redactat un denunţ împotriva lui Ilie Moromete. Drept urmare, Ministerul Educaţiei a anunțat că scrierea subiectelor va deveni problema specialiștilor din minister și nimeni altcineva nu le va mai putea stabili.
“Ministerul Educației consideră că formularea acestuia a fost inadecvată. De asemenea, relevanța unui astfel de item pentru cunoștințele și creativitatea elevilor poate fi discutabilă. Prin urmare, pentru a preîntâmpina situații de acest gen, Ministerul Educației a decis ca, începând cu anul școlar 2017-2018, subiectele pentru etapele județene să fie elaborate de specialiștii din grupurile de lucru din Ministerul Educației”, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei.
Inspectorul Școlar Bistrița: Profesoara care a propus subiectul cu OUG 13 a vrut să fie originală
Inspectorul Școlar din Bistrița-Năsăud, Camelia Tabără, spune că alegerea subiectului pentru olimpiada de limba engleză, legat de vizita președintelui în Piața Victoriei, în timpul protestelor împotriva OUG 13, a fost unul neinspirat propus de o profesoară care a vrut un subiect original.