Confidenţialitate

 Facebook şi Google iau măsuri împotriva site-urilor care difuzează informaţii false

Sunt vizate paginile care se pretind a fi de știri și care atrage vizitatori prin titluri exagerate sau fără legătură cu realitatea. România nu este scutită de mulțimea de bloguri sau pseudo-publicații care profită de caracterul viral al rețelelor de socializare pentru a răspândi informații nereale.

Însă problema a devenit mai evidentă odată cu alegerile de peste Oceanul Atlantic. Treziți cu Trump președinte ales, americanii au acuzat marile companii de tehnologie online, în frunte cu Facebook și Google, că ar ceea în jurul utilizatorului o bulă, cu rolul de a distorsiona realitatea.

Pentru a limita impactul ştirilor mincinoase, Google a anunţat că nu va mai permite acestor site-uri să folosească serviciul de publicitate Adsense pentru a-şi promova conţinutul sau a obţine venituri.

La doar câtva ore după anunţul celor de la Google, Facebook a făcut de asemenea un anunț. Compania americană a anunţat că nu va mai permite site-urilor care publică ştiri false să folosească reclamele în cadrul reţelei.

Până una alta însă, specialiștii spun că oamenii ar trebui să acceseze direct site-urilor publicaţiilor de renume, în loc să dea share pe Facebook oricărei informaţii neverificate.