Confidenţialitate

Facebook nu va cenzura “decât în mod excepțional” publicitatea politică: “Oamenii să decidă ce este credibil”

Facebook nu va cenzura publicitatea politică sau pe cea mincinoasă, în ciuda criticilor din ultima perioadă.

”Le revine oamenilor să decidă ceea ce este credibil”, spun reprezentanţii platformei de socializare, care confirmă că nu se va cenzura decât în mod excepţional publicitatea politică, considerand că publicului este cel ce trebuie să facă trierea, conform biroului de presă al Facebook.

„Ne bazăm principiile pe faptul că oamenii pot să înţeleagă cine are vocaţie să-i conducă, să aleagă bobul de grâu de neghină şi ceea ce au aceştia de spus să fie cernut şi dezbătut în public”, a scris într-o postare pe blog directorul de produse Facebook, Rob Leathern.

„Într-o democraţie, cred că le revine oamenilor să decidă ceea ce este credibil şi nu companiilor tehnologice”, declarase anul trecut fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, care spunea ca vor exista şi câteva excepţii, cum ar fi incitarea la violenţă.

Facebook îşi extrage marea parte a veniturilor din capacitatea de a ţinti în mod extrem de precis audienţa, ceea ce îi determină pe candidaţii la prezidenţialele americane să cheltuiască sume enorme pe reţeaua de socializare, în frunte cu preşedintele Donald Trump.

În toamna trecuta, Facebook permisese astfel difuzarea unei publicităţi politice a campaniei lui de realegere, ce conţinea informaţii false despre rivalul democrat, Joe Biden.

Senatoarea Elizabeth Warren crede ca „Facebook are nevoie de o concurenţă reală şi ar trebui să răspundă pentru ca democraţia noastră să nu fie luată ostatică de dorinţa unora de a câştiga bani”.

Twitter a decis să interzică publicitatea politică, iar Google are o poziţie intermediară, anunţând la sfârşitul lui 2019 o înăsprire a reglementărilor în acest sens.