Confidenţialitate

Facebook anunţă modificări pentru simplificarea protecţiei datelor personale

Platforma de socializare Facebook a anunţat, miercuri, că va adopta modificări pentru a simplifica modul în care utilizatorul îşi poate proteja datele personale.

Planul urmează scandalului generat de înstrăinarea unor asemenea informaţii, fără acordul internauţilor, către Cambridge Analytica, firmă specializată în consultanţă politică.

”În plus faţă de anunţurile făcute săptămâna trecută de către Mark Zuckerberg (co-fondatorul Facebook), noi vom lua măsuri suplimentare în următoarele săptămâni pentru a le oferi oamenilor mai mult control asupra datelor lor personale. Constatarea noastră este următoarea: va trebui să facem ca parametrii noştri de confidenţialitate să fie mai uşor de înţeles, de găsit şi de utilizat”, a menţionat Facebook într-o notă postată pe blog.

În acelaşi mesaj, reţeaua de socializare a oferit mai multe exemple ale viitoarelor modificări, în special ”un meniu unic pentru a găsi şi gestiona ansamblul parametrilor dumneavoastră de confidenţialitate şi instrumente simple pentru a găsi, a încărca şi a suprima datele dumneavoastră de pe Facebook”.

În urmă cu două săptămâni, aminteşte Agerpres, s-a aflat că firma Cambridge Analytica, cu sediul în Regatul Unit, a colectat date personale de la circa 50 de milioane de utilizatori ai reţelei Facebook, fără acordul acestora, pentru a le folosi în campania electorală din 2016 a lui Donald Trump., devenit preşedinte al SUA

Cambridge Analytica ar fi folosit aplicaţia “thisisyourdigitallife” dezvoltată de profesorul de psihologie Aleksandr Kogan de la Universitatea din Cambridge. Aplicaţia a fost instalată de circa 300.000 de persoane, care au permis astfel accesul atât la datele lor, cât şi ale prietenilor lor din reţea, ceea ce a însemnat un total de zeci de milioane de utilizatori ai Facebook.

În urma acestui scandal, acţiunile Facebook au scăzut cu aproape 18% începând cu data de 16 martie, notează Reuters.