Confidenţialitate

Expoziție Mihai Sârbulescu, de azi în București

Luni, la ora 19:00, va avea loc, în sala “Theodor Pallady” a Bibliotecii Academiei Române (Calea Victoriei nr. 125), deschiderea expoziției personale a pictorului Mihai Sârbulescu.

Expoziția va cuprinde un fond de aproximativ douăzeci și cinci de lucrări ce aparțin celor patru genuri ale picturii: compoziție, peisaj, portret și natură moartă. Anul acesta, Mihai Sârbulescu a împlinit 60 de ani, dintre care o bună parte pictorul și-a petrecut jucând pariul cel mare al creației în domeniul artei plastice.

Expoziția va putea fi vizitată în perioada 13-24 martie 2017, în timpul programului Bibliotecii Academiei Române, de luni până vineri, între orele 10:00 și 16:00.

“Pictura pe care o oferă Mihai Sârbulescu este eminamente dramatică. Se desprinde o anumita încrâncenare din ea. Nu o data i-a intrigat pe cei mai apropiați lui prin ceea ce face, încercând mereu să iasă din propriile-i canoane, dar tocmai prin aceasta rămânând el însuși.

N-am mai văzut om mai fascinat de materie și preocupat de prelucrarea ei, păstrătoare întru transfigurare, în pictura, dar pe de alta parte, un om atât de desprins de cele materiale în cele ce au ele perisabil. Este un pictor de factură wagneriană. Pictura lui, atât de ampla și densă în simfonismul ei, îți dă nu o dată, un sentiment de inconfort, iți cere un efort intelectual peste încercările obișnuite la majoritatea pictorilor. În felul acesta, orice lâncezeala spirituala devine imposibilă în fața pânzelor sale.

A-ți spune ca îți plac, pare o judecată copilărească inadecvată în cazul lor. Nu “a plăcea” este calitatea lor principala, ci declanșarea mișcărilor de cuget, amorsarea dialogului interior, problematizarea propriei condiții. Timpul pare să te izbească cu valuri grele, stârnite de teribile furtuni interioare, din pictura lui. Zilele senine, cu mare calmă, nu lipsesc nici ele, arătând că starea de pictură îi poate aduce și clipe de supremă bucurie în viață. Bucuria dată de pictura lui Mihai Sârbulescu este eminamente dramatică”, apreciază Costion Nicolescu.